dinsdag 25 januari 2011

Naaldvilten

Mooi hè?! ;-) Nee hoor, deze heb ik niet gemaakt! Deze mooie 'zeepstenen' zijn van Nynke! Zij was zaterdag ook aanwezig bij de Dutch Swappersdag en heeft meegeholpen met de workshop naaldvilten.
Dit zijn mijn 'creaties' van die dag:
Ik ben begonnen met het onderste hartje, in een mal, want dat is toch wel iets gemakkelijker.
Daarna de ja, de meningen waren nogal verdeeld, het was de bedoeling dat het een muisje werd.. maar ik vond het meer een egel, maar die zijn weer niet grijs.. ach, het is gewoon een leuk beestje.
En gisteren ben ik thuis nog wat bezig geweest met dit lieveheersbeestje:
en deze hartjeswolk 
de onderste is van een andere wol, waar je eigenlijk mee 'moet' natvilten, je kunt zien dat het wat moeilijker bewerken is (of ik heb het gewoon niet lang genoeg gedaan ;-)
Het is echt erg leuk en vooral ontspannend om te doen!
Dit bedoelde ik dus met mijn 'nieuwe hobby'. Ondertussen ook al druk op internet aan het zoeken naar leuke voorbeelden. Geloof, er zitten toch mooie dingen tussen, wow!! Daar ga ik me toch echt niet aan wagen. Maar hier wil ik toch wel wat van 'proberen':

Uiteraard; de Matroesjka ;-) maar de paddestoel vind ik ook erg leuk!
Hier staan ook nog wat leuke voorbeelden en tutorials, mocht je het net zo leuk vinden als ik ;-)

14 opmerkingen:

Het Knuter Huuske zei

Dus je hebt een Nieuwe Hobby (er bij)?
Ziet er Leuk uit hoor.
Ik dacht nog voordat ik gelezen had dat het een muisje was :)
Vind het blauw hartje ook mooi....
Laatst vond ik ook nog een pluk wol (wolvilt weet het niet meer precies is van jaren terug)...
Bruin en Beige....
Toen dacht ik, goh.... Volgens mij kun je daar mee vilten.... Grappig dat jij er nu mee bezig bent....
Ik vind de Matroesjka ook heel erg Mooi....
Heb je er een zwak voor, voor Matroesjka?
Ik merk dat ik een zwak ontwikkel voor uiltjes :)
Ik heb er nog geen hoor.... Maar het begon met die haak uiltjes.... Zo Lief.... Zelf nog niet één gemaakt overigens.... Maar zie nu ook allemaal afbeeldingen.... Schattig hoor....

Ik wens je in ieder geval een Fijne Dinsdag....
Hier schijnt het zonnetje af en toe....
Dat doet een Mens Goed....
Heb beide jongsten thuis.... Middelste was gisteren niet fit (hoofdpijn en super bleek en grauw onder zijn ogen).... Nu wel weer aardig opgeknapt, maar toch nog maar even dagje aansterken....
Maar je merkt dat je dan ook heel anders in zo'n dag staat hè.....
Morgen moet ik naar de kaakchirurg....
Ben in november ook geweest toen moest er een verstandskies uit boven en nu moet er weer één uit ook boven.... Maar weer zien hoe dat gaat.... Probeer er maar niet te veel aan te denken.....

Zo en nu ga ik echt hoor....
Voordat ik alles hier vol krabbel ;)

Groetjes van Ivonne.

Lila Lime zei

Tjeeeeeee, dat is gaaf. En dat kun jij nu zelf maken? *uitzoeken gaat hoe dat werkt en nieuwe verslavind creërend*

Pierelantijntjes zei

Het lijkt mij ook heel erg leuk omdat te leren.
FIjne dag,
groetjes van ester

Sow Cute! zei

Wat een leuke nieuwe hobby! Ik vind je muisje wel een echt muisje hoor, hij lijkt op veel maar niet op een egel :-)

En mijn "purse" is een matroesjka pursen geworden. Ik plaats er vandaag een foto van op mijn blog!

Liefs Romana

Anoniem zei

Wat leuk! :D Enne, het is echt een muis hoor! Trippel & Trappel vonden dat ook. ;) hihi...
oeioei, weer een nieuwe verslaving erbij. Ik negeer het nog even, want ik heb ook een setje naaldvilten liggen om schaapjes te vilten. maar nu nog even niet. haha...

Michaja zei

Zoals ik al schreef waar haal je de tijd toch vandaan? Maar wel heel erg leuk, vooral het resultaat dan want ik ben niet zo van de brei en zo.
En idd dat matroesjkatje!!!!!

Unknown zei

Leuke workshop dus zo te lezen. Ik begin er niet aan, heb vaak sneetjes en haakjes in mijn handen van mijn werk. En dan van dat wol erop, dan krijg ik echt de kriebels, brrrr. Maar ik vind het wel heel gaaf om te zien.

Ik zag trouwens gisteren bij de Blokker dat ze daar ook wolvilt hebben hangen.

Unknown zei

Wat leuk!! Ik zag laatst op de blog "deze is ook leuk" ook een leuk ideetje met vilten! Valentijnscadeautje. Ik vindt die paddestoel trouwens ook wel heel erg stoer hoor!
Succes met je nieuwe verslaving;-)

JAM@Oostende zei

Naaldvilten is inderdaad heel leuk om te doen maar je moet er wel met je aandacht bij blijven want die naald kan heel wat "vleesschade" aanrichten ! Auw, auw.
In het boek "Vilten vriendjes" van Marie-Noëll Horvath (uitg. Forte) staan heel mooie ontwerpen met een duidelijke werkbeschrijving adhv foto's.
Groetjes, Natasja

janusje zei

Hé leuk! Ik heb zaterdag net een naaldviltset gekocht. Mijn creatie is nog absoluut niet voor publicatie vatbaar. Nog veel oefenen... En minder in mijn vingers prikken. Leuk om nog een beginner te ontmoeten.

Bij mij kwam de zin er door dit boekje (http://www.etsy.com/listing/63966763/japanese-craft-book-needle-felting). Ongelooflijk hé! Als ik de techniek onder de knie krijg, schaf ik het me misschien wel aan.

Succes!

Lique zei

Heerlijk hoor die hobby!

En die paddestoelen, laat die nou niet zien...

hoodwinked zei

ik heb ook een keer een marutska gevilt ik wil je welk uitleggen hoe die gaat. Ik heb er zelf een combi nat en droog vilten van gemaakt. Hij is er leuk gelukt.

groetjes nynke

Mirjam zei

Die Matroesjka is leuk! Ik vind het wel leuk om te zien, maar heb even genoeg hobbies. Bovendien is een hobby waarbij je als je niet oplet schade aan jezelf kan toerichten misschien niet zo slim, zo handig ben ik nou ook weer niet en ook snel afgeleid :-D

Denco zei

O jee weer een hobby erbij, waar haal je al die tijd vandaan??? Veel succes met uitproberen en we zien ze wel verschijnen op je blog.