zondag 3 oktober 2010

Tutorial knoopjessleutelhanger

Deze bedoel ik dus ;-) Ze zijn zo leuk!!! Leuk om te maken en leuk om te hebben. 
Wat heb je nodig?
Uiteraard, knoopjes! Zo'n 50 à 60 stuks geeft het leukste resultaat en dan in verschillende groottes en kleurtjes..
2 tangetjes om de ringetjes open te buigen, ringetjes om de knoopjes aan te doen, maat ongeveer 10 à 12 mm, een stukje jasseron (ketting) en een grote sleutelring of ander slot.  
Als eerste maak je het slot (of de sleutelring) vast aan het bovenste jasseronringetje.
Aan ieder ringetje doe je 3 knoopjes, dat past precies! Bij kleine knoopjes hang ik aan ieder ringetje van het jasseron een ringetje knoopjes, bij grotere knoopjes, sla ik een ringetje over. Dat zie je vanzelf. Het is handig om hem steeds even bovenaan vast te houden en hem te laten hangen.

Hier zitten nu 4 ringetjes (dus 12 knoopjes, ja ja ;-) vast.  
Zo blijf je doorgaan... 
 tot je hem lang genoeg vindt (of je knoopjes op zijn ;-)
Ik had hier een stukje jasseron over en heb dat gebruikt als 'extraatje'
Heb je nou een heel leuk knoopje dat je er echt uit wil laten springen, zoals dit uiltje..
 Hang hem dan aan het stukje jasseron dat over is. Het uiltje had een gaatje middendoor, dus moest ik eerst zorgen dat ik iets had waar ik hem aan kon hangen..
 en dus heb ik hem maar voetjes gegeven..
oogje eraan en aan de hanger
Lief hè?!
Eenvoudig te maken en mocht je ooit onderweg een knoop verliezen, altijd reserveknoopjes bij de hand!
Onderstaande heb ik ook nog gemaakt..  
De hangers zijn te koop als je echt geen zin of tijd hebt om ze zelf te maken. Ik zet ze nog in mijn webshop, ze zullen ongeveer 6,50 euro gaan kosten.
Wil je iets vragen over de hangers, dat kan natuurlijk ook! Oh ja, ik heb nog zo'n 500 knoopjes liggen in de kleuren, blauw / wit / lila / roze / bruin / paars / etc... ;-))) maar die zijn niet te koop, flauw hè?!

29 opmerkingen:

Supersoesje zei

Wat leuk!! Zo'n hanger ga ik zeker een keer maken!

Haakmuts zei

Wat een leuk idee en leuk gemaakt Nancy,maar je moet inderdaad een flinke voorraad knoopjes hebben. Jij kan in ieder geval voorlopig vooruit

Wanda zei

Wat een leuk idee! Zal wel lekker rammelen :D

Moois van mie zei

tof !!!

Sow Cute! zei

Schattig!!!

Roos zei

Leuke knoopjes hangers heb je gemaakt, en bedankt dat je laat zien hoe je het moet doen.
Ook nog gefeliciteerd met je honderd berichten en je bijna 200 volgers...veel hoor!!! Je winkeltje is ook weer lekker aangevuld met mooie zpagetti kettingen...je bent lekker druk geweest!

Cinderell@'s wereld zei

Heel leuk idee zeg...dat is appart!
Ik ga knoopjes sparen,,,
cinderella-creative-wereld.blogspot.com

Anoniem zei

Wat een leuke tutorial en superleuke hangers! :D
En wat een boel knoopjes heb je... je kunt dus nog even vooruit, hihi... :)

Esther zei

Wat een leuk idee, schitterend Fijne week groetjes Esther.

Angela zei

Ziet er erg leuk uit, heb zelf al eens zoiets gemaakt van kralen.

Groetjes Angela

Michaja zei

Wat heb je toch super leuke ideeën!!
Mijn moeder is afgelopen zaterdag naar een zpagettiworkshop geweest en heeft daar een leuke tas gemaakt. Als je het leuk vind dan kan ik je wel een foto toesturen?
Groejes Michaja

Studio Paars zei

Super idee! Echt heel leuk! Ga ik ook maar eens proberen denk ik, heb ook erg veel knoopjes liggen...

Audrey zei

Wat een leuk idee! Ik hoop dat je het goed vind dat we deze tutorial morgen in het zonnetje zetten op: Deze is ook leuk!! Kijk in mijn blogrol...

Unknown zei

Leuk zijn ze hè?! ;-) Ik verwacht natuurlijk wel foto's van jullie.
En Audrey, hartstikke leuk, ik voel me vereerd!

Michaja zei

Ik heb de foto gemaild naar je gmail. Kon zo snel je andere mail niet vinden.

Linda zei

Leuk zeg! Dat ga ik een keertje proberen. Ik moet alleen nog wat meer knoopjes sparen...
Ik ga je weblohg volgen. Ziet er erg leuk uit!

Juliette zei

Heel origineel bedacht en super creatief
Ik heb zelf te weinig knoopjes hiervoor helaas, maar het idee is echt heel leuk!

nini*lili zei

Geweldig...net of je heel de dag met je handen in de knopendoos rommelt!

Dymphie zei

Wat leuk, ik ben dol op dit soort rammeldingetjes. Super dat je laat zien hoe je ze maakt, dank je wel.

Annemieke zei

heee Nancy,

ik vind ze echt zooooo super!!
moest het ook gewoon proberen.. heb er gelijk 2 gemaakt. Foto´s staan op mijn blog.
echt superleuk!

Groetjes, Annemieke

José zei

Echt heel erg leuk dit! Ga ik zeker een keer proberen...

zozoenjaja zei

Wat een geweldige sleutelhangers!

Groetjes van Ingrid (ofwel Ingie@home)

Anoniem zei

heel leuk joh

Anoniem zei

COOL JOH

Anoniem zei

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO COOL

Anoniem zei

HEY,NANCY

IK HEB ER 2 GEMAAKT ZE ZIJ ZO LEUK
BEDANKT VOOR DE TIPS

-GROETJES FIETJE-

monique zei

Leuk zeg!

Het Knuter Huuske zei

Ze zijn Erg Leuk!

Liefs, Ivonne

Anoniem zei

http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2012/09/knopensleutelhangerbuttons-keychain.html

hier heb ik je naam gebruikt omdat ik er ook 1 heb gemaakt.

lieve groet jenneke