donderdag 7 oktober 2010

Matroesjka's

Hier zijn ze dan.. de Matroesjka's met de gezichtjes van Anja.. 
 Ik ben nog niet helemaal tevreden. Het gezichtje van de middelste (patroon is van Tilda) mag best groter. De rechtse lijkt een beetje om te vallen, maar die is nog niet dicht gemaakt aan de onderkant. Ik twijfel nog over de 'dikte' ;-) En ze mogen nog wel wat meer versierd worden, vinden jullie niet?
Achterop heb ik bij alledrie een zakje gemaakt, leuk om bijvoorbeeld een lief briefje of zo in te doen of kleine Matroesjka's ;-)

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind ze superleuk! :D
En wat schattig met die zakjes!
Ik vind dat ze versierd genoeg zijn, maar ik houd nogal van simpel, hihi.. ;)
Je zou er bijv. ook 1 kunnen maken waar je allemaal lintjes op naait. ook leuk! en lekker druk, hihi...

DEKAKADO zei

Ik vind ze alledrie erg gaaf.
Soms is de maker de meest kritische toeschouwer.:-)
Groetjes, DEKA, Marleen.

Vrolijke Vlaggetjes zei

Ze zijn schattig!! :-) Wat je zegt over het hoofdje van de middelste snap ik inderdaad wel. De hoofdjes van de midddelste en de kleinste zou je haast om kunnen draaien wat grootte betreft. Wat een superidee om een zakje te maken aan de achterkant!! :-)) Als je die maakt van een afwijkende stof, zijn ze gelijk meer "versierd", hoewel ze het niet nodig hebben hoor ;-) Ik heb ook een keer eentje gemaakt met het Tilda patroon: is nu mijn speldenkussen (hoewel mijn dochter al dat geprik een beetje zielig vond ;-)
Veel succes en plezier ermee!!

Anoniem zei

hallo nancy, wat een leuke popjes zeg, en ook de gezichtjes zijn super,de link op je vorige blog was erg de moeite waard om te kijken. leuke onderzetters van papier, goed hergebruik van je tijdschriften als je het zonde vind om ze weg te gooien. succes met het naar tevredenheid afmaken van je matroesjka en tot snel. lieve groetjes marleen :)

ditjes-datjes zei

Hoi Nancy,
Ze zij erg geworden.
Heb zelf ook eens zoietsgemaakt er het een paar knikkers tussen de vulling gedaan voor het gewicht.Dan bleven ze goed staan.
En ik vind ze zo al helemaal leuk.
Groetjes,Ingrid

Anoniem zei

Wat zijn ze leuk geworden!

Michaja zei

Ik vind ze ook leuk Nancy! En die gezichtjes maken het wel wat makkelijker om matroesjka's te maken. Ik ben niet zo goed in tekenen en zo :)

Sow Cute! zei

Ontzettend leuk!!!! Vrolijke kleurtjes en lekker verrassend dat vakje :D

Vrolijke Vlaggetjes zei

Grappig om te horen dat de gezichtjes even groot zijn ;-) Wat een gezichtsbedrog dan he?!
Je hebt me trouwens helemaal aangestoken om er ook weer eens een paar te maken! En dan krijgen ze ook een zakje achterop :-)

Lique zei

Ik vind ze helemaal geweldig!

Anni zei

Weer lekker roze, haha. Leuk gemaakt.
Was het gezellig bij Nicole?
gr

Roos zei

Zo die zijn leuk!!! Wat een goed idee om de gezichtjes voor deze matroesjka's te gebruiken.
Ik vind ze er in ieder geval alle drie prachtig uitzien....

Unknown zei

Dank jullie wel voor de reacties! Dat van de knikkers is ook een goed idee zeg! En dat van die zakjes! Ik krijg weer zin om er nog veel meer te maken! ;-)

Mirjam zei

Oh wat zijn ze leuk!! Ik heb zelf ook nog een paar gezichtjes liggen die nog matroesjka's moeten worden. Nu jij ze gemaakt hebt krijg ik ook weer heel veel zin om aan die van mij te beginnen.... maar eerst ben ik aan het leren haken!

BDDesigns zei

Ze zijn echt super lief geworden, en ook echt een super goed idee om die gezichtjes er voor te gebruiken

saffiertje zei

Wat heb je een schattige stofjes gebruikt!!!! je zou er nog iets van een hartje of bloemetje op kunnen maken, maar ik voind ze zo al leuk!
Ik heb vorig jaar deze Tilda baboushka's gemaakt alleen super uitvergroot...voor 5-12 zie link op flickr...http://www.flickr.com/photos/44603767@N08/4167246998/in/set-72157622849523424/
wat een knuffel succes is dat zeg! Ze liggen nog steeds in bed! Ze moeten behoorlijk opgevuld worden inderdaad! ik maak steeds met textielverf gezichtjes op de baboushka's!

gr Miranda