dinsdag 24 juli 2012

Op een grote paddestoel..

groeiden ineens kleine paddestoeltjes...
van glas nog wel! Vorige week toen het nog niet zulk mooi weer was, ben ik weer eens achter de gasbrander gaan zitten en heb ik wat 'paddestoeltjes' gemaakt. (alleen de rood/witte kralen zijn zelf gemaakt). Ik heb ze gelijmd met E6000 lijm en tot nu toe blijven ze goed zitten.. maar ik wil ze nog wel even goed 'uitproberen', al zijn ze natuurlijk niet echt om te gebruiken, maar gewoon leuk voor de sier ;) 
Uiteraard moest daar een leuk speldenkussen voor komen en na wat patroontjes door elkaar 'gegooid' te hebben, kreeg ik onderstaand resultaat! Een los bovenstuk en daaronder een 'mandje'
voor uiteraard je paddestoelknoopjes en - strikjes (of gewoon voor andere hoor ;)  
ik ben nu bezig met een cupcake, ook van hetzelfde, bovenkant los en onderkant mandje! En nee, geen glazen cupcakes ;-) Beetje te warm nu, maar ik had zeker weer de smaak te pakken, dus er komen zeker meer paddestoeltjes! (Dank je wel, Susan :)
liefs, Nancy

21 opmerkingen:

jokiedebeer zei

Dat heb je leuk gemaakt zeg, die spelden paddestoelen zijn ook leuk hoor.

groetjes joke

By Cisje zei

Wat leuk al die paddenstoeltjes!!

Groetjes Cisca

Esther zei

Geweldig en wat een leuk idee. Groetjes Esther.

Betsy zei

Wat een schattige paddestoeltjes! Ziet er echt heel leuk uit op dat speldenkussentje. Handig dat je er ook nog wat kleine spulletjes in kunt doen.
Ik vind het wel wat hebben, dat rood met witte stippen!
lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Margaret zei

Wat knap gemaakt die spelden. Leuk hoor is veel leuker dan gewone spelden.

Unknown zei

Oh wat is hij mooi! En ook nog eens functioneel, wat wil je nog meer. Ik ben echt gek op zulke dingen, de speldjes ook, geweldig! Maar lijkt me wel een gepriegel?!

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

super schattig erg leuk die glazen paddestoeltjes.
lfs agnes

Meetje Lief! zei

Wat heb je dat leuk gedaan!! De speldjes met kleine paddestoeltjes zijn echt te schattig!! Krijg bijna zin in de herfst...

Linda zei

Wat ben je toch een creabea, een glasbrander hoe verzin je het maar het resultaat is super leuk!!

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Wat een super leuk idee zeg!!
Echt die speldenpaddestoeltjes zijn super geniaal super super leu!!!
Ik ben super nieuwsgierig naar je cupcake.
Groetjes Jacqueline

Haakmuts zei

Och wat super leuk weer, functioneel en wonderschoon. Dat jij dat kan zeg zelf kralen branden, dat is zo mooi. Wij zijn meer dan 20 jaar naar Italie geweest, dichtbij Venetië en daar heb je veel glasblazerijen, ik moest er altijd naar toe want ik vind het zo knap om te zien hoe het gemaakt wordt. Het is wel een bloedheet werk. We kochten jaren geleden in Murano (ook bekend van het glas) voor onze dochter een glazen fruitschaal in een soort van patchwork motief in hele mooie felle kleuren, dat ding blijft gewoon mooi om te zien en wordt nog dagelijks gebruikt en is nog puntgaaf. (afkloppen)..... Zo zeg ik dwaal af, maar wat ik zeggen wil is dat de glazen paddenstoeltjes enig zijn en de gehaakte paddenstoel erg mooi. Mooi setje voor de a.s markt.

En om even op je email te reageren, de uitslag was precies zoals ik al voorspelde:-((

Liefs van Claire

Angélique zei

Ohhhhh, wat ziet dat er super schattig uit!
Jij bent ook echt van alle markten thuis hè! Ik ben wel benieuwd naar je cupcake, zal vast ook weer een mooie creatie worden.

Anoniem zei

wat enorm leuk die speldjes evenals je gehaakte paddenstoel

lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Helmi zei

Mooi. Nu ga ik van de zon genieten. Padenstoelen horen in het volgende seizoen, maar met dat slechte weer zou je de zomer bijna vergeten. Knap hoor je glazen speldjes evenals het haakwerkstuk.

Angeline zei

wow,echt heel erg mooi zo in combinatie met die spelden er in!

groetjes
Angeline
www.mijnplekkie.tk

Anoniem zei

Wat superleuk weer! Leuk voor de markt! En van die paddenstoelenkralen kun je ook leuk paddenstoelenbroches maken, jeweetwel van die pinnen (net zoals op je foto, maar dan met een sluitdopje onderaan).

Katrientje vanalles zei

Prachtig gewoon. 't is echt heel erg mooi.

Denco zei

Ooh die zijn echt heel leuk!! wat knap dat je ook kralen maakt, jij kan echt van alles!! Nu lekker van het mooie weer genieten.
xx Astrid

Jeanine zei

Heel erg mooi! Ben al benieuwt naar je cup cakes.

Groetjes,
Jeanine

Het Knuter Huuske zei

Hoi Nancy

Dank je voor je berichtje :)
Gezellig weer.
Ja ik hoop dat het nu ook een tijdje blijft lopen hoor.
Heb het dan toch wel gemist.
Hangt altijd een sfeer van gezelligheid op blogger vind ik.
E6000 lijm, ik vind het een geweldige handige lijm. Binnenkort maar eens een grote tube aanschaffen.
Je paddenstoel spelden zijn echt erg leuk!
Dit blogje had ik niet eens gezien in mijn leesronde hier op je blog....
Maar zelf gemaakt, dacht ik al wel ;) ....
Leuk dat je nog steeds ook met glas bezig bent...
Wat mijn blog betreft.
Denk dat die wel zo goed als klaar is.
Het zal wel wat minder persoonlijke verhalen zijn, dit omdat het een openbare blog gaat worden. Ik weet niet wie er dan allemaal mee leest.
Misschien komt er nog een nieuwe blog die ook meer privé gericht is. Maar daar moet ik nog even over na denken (heb jij je tweede blog nog steeds?).
Toch ook maar voor wit gegaan....
Heb het nog niet echt bekend gemaakt (komt morgen)....
Maar ik was een tijdje terug gevraagd of ik misschien wat haakwerkjes in de bibliotheek wilde tentoonstellen :) ...
Super leuk natuurlijk.....
Nu doe ik het samen met Christa.
Die was toen ook toevallig in de buurt toen we in gesprek waren en had haar gevraagd of ze mee wilde doen....
Dat was al een paar maand terug.
Vandaag druk doende met de zogenaamde "puntjes op de i" zetten ;) :D

Wens je een Mooi Weekje...

Lieve Groet, Ivonne

Lysanne zei

Ik blijf die paddenstoeltjes die je zelf maakt leuk vinden.