woensdag 5 september 2012

Speldenkussen, etui én stokhaken!!

Met echt wolvilt heb ik bovenstaande 'mega' Engelse drop speldenkussen gemaakt. Het is heel simpel, 2 stukjes vilt van 10 cm, bij de hoeken inknippen tot 2 cm (4x maar, dus niet 8x), soort doosje vouwen en vastmaken, de witte aan de roze vastmaken, niet helemaal, opvullen en dichtmaken. En dan de zwarte rand eromheen naaien. Simpel en grappig, vind ik dan ;-) Het kleine dropje zit niet vast (nou ja, met een speld dan), ik weet nog niet of ik hem er op maak of niet, wat vinden jullie? Het lijkt me ook leuk zakjes drop te maken en daar een etiket op te plakken met 'candy'. Deze was voor Nicole, gemaakt van krijtbordfolie, dus er al af voordat ik er was, maar ach, het gaat om het idee ;-) Nog een leuk kaartje eraan, denk ik..  
Dan probeer ik steeds iets van pinterest te maken, maar het komt er niet echt van. Volgende week of misschien nog deze week, maak ik er twee, om het goed te maken :) Onderstaande etui heb ik nog wel gemaakt, maar zonder patroontje.. 
en dan.. jawel.. ook ik heb het stokhaken ontdekt!!! Wat is het leuk om te doen!! Bij Nicole staat een link naar een tutorial, hier heb ik er ook nog eentje gevonden in het Nederlands, maar volgens mij moet de rij vasten er niet tussen, althans dat heb ik niet gedaan.. verder is hij wel erg duidelijk! Dank je wel voor de uitleg, Karin! 
Dit smaak naar meer!!! 
liefs, Nancy

23 opmerkingen:

Sow Cute! zei

Leuk al die dropjes! Heb ze ook een gemaakt, supersnel en makkelijk, maar ozooo leuk! Vind je speldenkussen ook helemaal te gek!

Groetjes Romana

Betsy zei

Mooi, dat Engels drop (van echt wolvilt!). Ze zien er heerlijk uit. Ik zou het dropje wel op het speldenkussen zetten. Maakt het kussen net even wat meer af (een soort kers op de taart, zeg maar).
Lijkt me ook leuk om te doen, dat stokhaken. Maar ik heb eerst nog wat andere klussen te doen ;)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

lien zei

Leruk zo'n mega Engelse drop, krijg er zin in :-) En het stokhaken ziet er heel apart (en ook moeilijk!) uit! Leuk, een nieuwe passie :)

Elizabeth zei

Wat leuk gedaan, Nancy..
En dan lekker met een echte zak engelse drop ernaast dan lijkt me dat een heerlijk werkje!

Groetjes, Elizabeth

Lief en Mooi zei

Leuk die engelse drop. Ja het stokhaken heb ik ook ontdekt, ik vind het ook erg mooi. En leuk om te doen.

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Super leuk allemaal weer Nancy!!!
Je bent er maar druk mee!!!!
Leuk ziet het eruit dat stokhaken.
Enne is goed hoor swappen je moet maar aangeven wanneer jou het het beste uitkomt :-)
Lieve groetjes Jacqueline

Angélique zei

Leuk al die dropjes en drop! Ik zou ook het kleintje op de grote vastmaken, anders is het denk ik zo kaal en het contrast is juist zo geinig!
Je bent weer lekker aan de fröbel in ieder geval ;-)

petra zei

om op te vreten dat speldenkussen en wat is dat haken mooi zeg! Oook maar eens proberen binnenkort. Fijne avond

Marina zei

Zo super gevonden die drop!!!
Dat haken ook alweer zo mooi,

Anoniem zei

Wat leuk weer!! En ook aan de stokhaak, goed bezig hoor! ;)
Jij hebt zeker wel drie dezelfde knoopjes, hihi...

Unknown zei

Leuk dat staok haken.
Ik had er al een paar keer naar gekeken.
Je dropjes zijn geweldig.
Als je op de labels wilt schrijven moet je window marker in het wit van edding nemen.
Het lijkt op krijt maar je veegt het niet zomaar weg.
Groetjes Brigitte

Unknown zei

aaah wat leuk die dropjes, ik zit ook helemaal in de vilten zoetigheid dus dit is een goede! En we houden nog even contact over de swap!

Gonny zei

Prachtig die drop.

Janny zei

Jij bent ook van alle markten thuis Nancy! Wat een leuk speldenkussen weer, mét dropje erop!
liefs
Janny

Van mij, voor jou zei

Lust je zelf engelse drop??? ik vind vooral de ronde roze of blauwe met suikertjes erop erg lekker.
hij is mooi geworden je mega dropje!

Haakmuts zei

Wat een gezellige en smaakvolle engelse dropjes heb je gemaakt, thuis heb ik een potje met gehaakte dropjes staan, krijg door jouw blog ook zin om daar iets mee te doen.
Ik vind het dropje trouwens wel leuk staan op het doosje.
Op diverse blogs zie ik ook dat men opeens aan het stokhaken is, zou niet weten wat het is en wat je er van kan maken, zal een op onderzoek gaan want het ziet er heel mooi uit.
Wat een leuke stof heb je gebruikt voor het toilettasje, leuk met die gehaakte bloemetjes.

Wat een gezellige en leuke foto's van de haakmiddag van Nicole...
Liefs van Claire

Angeline zei

Ohhh dat ziet er goed uit!!!

groetjes
Angeline
www.mijnplekkie.tk

Poesie Oh Hi! zei

Ik vind je dropjes echt zo leuk! Weer zo'n idee dat ik graag zelf zou maken. Maar ja... er zijn nog 657 andere ideeën ;)

Daphne zei

Heel erg leuk weer allemaal!
Ziet er net echt uit.
Ik heb mijn blog naam gewijzigd....(domme actie, want nu ben ik niet meer zichbaar volgens mij?!)
Hier ben ik weer te "zien":
www.postvandaphne.blogspot.nl
Fijne dag verdre, groetjes

Esther zei

Je Engelse drop zijn prachtig en stokhaken lijkt mij ook leuk om eens te gaan doen. Groetjes Esther.

Pleuntje zei

Ja leuk om een zakje drop te maken. Het stokhaken ziet er ook heel spannend uit. X

Denco zei

Leuk (en lekker) die engelse drop, ik zou ook het kleintje erop laten.
Het stokhaken heb ik al eens uitgepobeerd, misschien weer eens aan de slag ermee, maar eerst mijn granny kleed afhaken.
Fijn weekend.
xx Astrid

Sow Cute! zei

Vind het wel leuk om een keer weer met je te swappen! Is al weer een tijdje geleden. Dank je wel voor je compliment over mijn fimootjes... Begin het steeds meer door te krijgen hoe alles moet hahaha... We berichten elkaar nog wel!

Groetjes Romana