zondag 30 oktober 2011

midweekje Utrecht


Ik weet niet of jullie me gemist hebben, maar ik was een midweekje in Utrecht! Dochterlief is afgelopen maandag uit het gips gegaan, maar kon natuurlijk nog geen stap zetten (letterlijk & figuurlijk ;-) Nou ja, een paar kleine stapjes, maar om nou terug te gaan naar Utrecht, trein in, trein uit, bus in, bus uit, etc. Dat ging echt nog niet, dus bedachten wij het idee om een goedkoop hotel te zoeken en vandaar uit naar school etc. te rijden. En gereden, dat heb ik! In totaal zo'n 406 km! Trek daar even 2x 96 km vanaf (de heen- en terugreis van hier naar Utrecht), houd je toch nog zo'n 214 km over in 3 dagen!
Nu kom ik uit een dorp en de dichtstbijzijnde grote stad is Breda. Dat is heel goed te doen. Ik ga er niet vaak heen, ik ben namelijk niet zo'n held in autorijden. Ga ook liever gewoon naar Roosendaal, hier maar 10 min vandaag en gewoon een leuke kleine stad. Ik heb ook maar een klein autootje, een fiat seicento, maar gelukkig heel erg betrouwbaar! Geen tomtom, maar gps op mijn telefoon! Nou, daar moesten we toch wel heel ver mee komen! En dat zijn we!!!!!
5-baans rijbanen, rotondes mét stoplichten! De gps die net op het moment dat wij een afslag moesten nemen, uitviel! Hier kun je alleen een afslag rechts nemen, in Utrecht niet, daar kun je ook links de snelweg af! Argh! Wat heb ik afgezien! Zien jullie mijn kleine autootje al tussen al die grote zakenauto's? Van links naar rechts rijdend, oh nee, terug naar die kant, sorry, weer verkeerd, volgende afslag, gps die het ook niet meer weet omdat ze aan de weg bezig zijn, en maar weer een rondje op de rotonde!
Even een mooie foto van wat ik onderweg tegenkwam.. ;-) 
Prachtig hè? Vraag me niet waar het is in Utrecht, want ik zou het niet weten! Jullie begrijpen dus al dat ik niet goed zat! Ik moest van Bunnik (ons hotel) naar de Uithof (Hogeschool Utrecht), daarna ging ik of terug naar het hotel of de stad in (winkelcentrum Overvecht ben ik geweest, 1 uurtje in Hoog Catharijne, toen ik het eindelijk had gevonden, moest ik weer terug naar school). De volgende dag van Bunnik naar De Meern, daar maar in de buurt gebleven, winkelcentrum Vleuterweide, (mooie winkels, maar ja, na twee uur heb je het ook wel gezien, maar weer wachten in de auto). Vrijdag ben ik gelijk nadat ik dochterlief had afgezet op school (en de enige keer dat ik in één keer goed reed!!) weer naar Hoog Catharijne gereden (nee, niet in één keer goed, erg hè, ik heb ook totaal geen richtingsgevoel, als ik een winkel uitloop, ga ik dezelfde kant weer op als waar ik vandaan kom! Krijgen jullie het idee?!) enfin, mijn auto in een ontzettend dure parkeergarage gezet en daar eindelijk heerlijk gewinkeld!!!!  
Kerstcollectie bij de V&D, lief hè?!
Dochterlief was gelukkig 's avonds net zo moe als ik, dus hebben we heerlijk op onze kamer op ons zalige bed tv gekeken, we hebben 's morgens echt ontzettend lekker ontbeten, maar verder.. Utrecht, met de auto, nooit meer!!!
Vrijdagavond waren we gelukkig net voor de spits terug, ik ben gelijk op de bank in slaap gevallen, heb verder ook nog niets gedaan, behalve gewassen, want ja, twee mannen achterlaten (jongste dochter is met oma naar Londen en komt vanavond terug, het was hier namelijk afgelopen week Herfstvakantie) en geen opdracht gegeven (manlief is een lieverd, maar inderdaad, als ik niet zeg, 'wil je de was bijhouden' dan gebeurt dat niet)..
Volgende week weer creatieve dingetjes, want uiteraard heb ik daar wel leuke dingetjes voor gekocht.. wordt vervolgd..
liefs, Nancy

23 opmerkingen:

Helmi zei

Heerlijk even weg! Het fijne van de weg kwijt raken is nieuwe wegen ontdekken!

Kimmie_NL zei

Hey lady,
Wat fijn, even heerlijk een paar dagen weg... hebben jullie goed gedaan...
Ik ben bijna klaar met onze swap.. sorry dat het zo lang duurt, maar man lief heeft besloten om het huis te doen, nou ja, ik ben er drukker mee dan hij...anywayzzz, nog een paar dagen, en dan stuur ik hem op..
Fijne Zondag en tot snel!
Liefs,
kimmie

LittleBe. zei

Grapig, ik ben ook niet zo'n held met da auto in drukke steden, dus ik begrijp je volkomen. Maar je hebt het toch maar lekker voor elkaar gekregen en kijk wat een leuk spulletjes daar
Hier start de herfstvakantie vanaf morgen
Liefs,

Klaske v.d Bij zei

Grappig om te lezen, ik ben ook niet zo"n held hoor, dus dit verhaal is heel herkenbaar
Leuke kerstcollectie...bij V en D....

Nikki zei

Wat een avontuur! Heel herkenbaar verhaal, ik rijd ook helemaaaaal niet graag en zeker niet in de grote stad. Goed gedaan!

Wanda zei

Jeeee wat een avontuur.
Maar super hoe je het gedaan hebt! Heb je nog veel gekocht of viel het mee?

Janny zei

Ohh Nancy, wat ben je toch ook een super lieve mama! Dat je ondanks dat je niet van autorijden houdt, toch dit doet voor je dochter! Misschien dat deze 'verplichtte' kilometers je ook nog geholpen hebben?
Ben wel erg erg benieuwd naar je creatieve aankopen!
liefs
Janny

Unknown zei

Hahaha dat belabberde richtingsgevoel is heel herkenbaar.
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad :)

Pleuntje zei

Ik vind het heel erg dapper dat je dat allemaal gedaan hebt.DAt heb je echt heel goed gedaan. Ik ben zelf ook niet zo'n autorijder en ben laatst naar schiphol geweest om mijn man te brengen en een week later weer op te halen. Ik was best trots. Als je gewend bent om te rijden is het makkelijk. Maar ik ben altijd bang dat ze mij er niet tussenlaten als ik wil invoegen, terwijl ik echt een hele grote auto heb. Gelukkig heb je er iets leuks aan over gehouden , de roze spulletjes zijn snoezig en jouw kennende komt er vast binnenkort een leuk freubel. Je dochter was ook vast blij met zo'n fantastische moeder die haar heeft vertroeteld. Ik hoop dat ze het weer alleen red. mooie dag verder. groetjes Petra

Gonny zei

Wat een verhaal zeg.
Hoop dat je wel leuke dingen gevonden hebt.
Fijne dag verder.

Anoniem zei

Zijn dat hangers ofzo, van de V&D?? GEWELDIG! :D Ga volgende week gelijk even kijken in Zwolle! (helaas geen V&D in Hoogeveen)
xo,
wink

Bregit zei

Wat een avontuur heb je beleefd, ik ben niet zo'n held hoor, dus ik vind het heel dapper dat je dit bent aangegaan!! Maar de beloning was er wel naar.
Groetjes van Bregit

Unknown zei

Heerlijk zo even een paar daagjes samen met je dochter.
En Utrecht ik vind het er heerlijk.
Ga er heel vaak winkellen maar dan wel met de trein.
Heb nl geen rijbewijs.
De hangertjes hier onder zijn heel erg leuk.
Groetjes Brigitte

Sow Cute! zei

Gezellig toch!!! Dat heb je soms even nodig =)
Leuke collectie he bij de V&D?! Heb het al heel erg veel in handen gehad, en kan op dit moment ook even geen kerst meer zien bij mij op het werk... Haha het scheelt dat het voor mij 2 meter lopen is van de kassa, dus kan al het leuks in de gaten houden ;-) Heb je de leuke cupcake standaards gezien voor menukaartjes? Super leuk!

Liefs Romana

lien zei

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met een slecht richtingsgevoel en angst om in grote steden te rijden, haha. maar op de een of andere manier kom ik er wel altijd! Lekker zo'n weekje weg!!
Liefs Carolien

Alynia zei

Nou is Utrecht ook gewoon een ramp.
Mijn ex-vriend is een geboren en getogen Utrechter, en heeft zijn hele leven daar gereden. Toen ik met hem was, en we moesten met de auto de stad door, liet ik hem dus ook maar lekker rijden. Vooral over de Singel... pfff wat is dat een ramp!

Denco zei

Heel herkenbaar, ik heb ook geen richtingsgevoel. Als ik weet dat ik bijvoorbeeld naar een drukke stad moet kan ik me er van te voren al zenuwachtig over maken. Ik rij meestal ook niet in 1 keer goed maar uiteindelijk lukt het altijd wel. Een tijdje geleden ben ik naar mijn vriendin in Roosendaal geweest, en het is me gelukt samen met tom Tom!!!! Ben benieuwd wat je gekocht heb.
Xx astrid

Desirée-ScrapDees zei

ik vond het inderdaad al erg rustig hiero, dus ja inderdaad gemist hoor! En de paniek straalt van je blog af, dus kan me helemaal in je plaatsen, heel herkenbaar hoor! Maar je hebt het gelukkig overleefd, tja je moet wat van je kinderen over hebben hé!

Anoniem zei

Fijn dat je weer lekker thuis bent! En je mag trots zijn op jezelf dat je het gedaan hebt! :)
Knuf!

* Marinda * zei

Wij gaan ook altijd graag winkelen in Roosendaal. Breda is ook leuk, maar net wat verder weg voor ons ;)

Enne, toevallig hopen we as zaterdag richting Utrecht te gaan. Hopelijk verdwalen wij niet ;)

groetjes,

Alynia zei

Nee, het ligt zeker niet aan jou. Haha zelfs ex zat regelmatig te zuchten dat ze weer ergens bezig waren... 'het is dat ik de weg ken, anders was ik er nooit meer uitgekomen' (nou ja, en dat dan op z'n utregs haha) Normaal ga ik dan ook liever met het ov ja.
Ennuh... ik doe leraaropleiding Engels

bleudelavandou zei

Als het voor jou een troost kan zijn, ik ben ook zo geen held in het vinden van de juiste rijrichting...dus als ik naar een grotere stad ga, neem ik meestal wijselijk de trein. En als het echt niet anders kan, dan moet het maar met de auto (slik)..

Maar je hebt dan toch lekker genoten van het winkelen!

Liefs
marieke

Gerben Jimmink zei

Hoi Nancy,

Kom toevallig deze foto tegen en je was idd aardig uit de buurt. Volgens mij is dit de Leidse Kade, daarr heb ik vlak bij gewoont vandaar dat ik het kende.

Groetjes!