zaterdag 9 juni 2012

van alles wat

Ze is af. Ik vind haar een 'ze', mijn dochter vind haar maar niets ;-) Het is een grote uitvoering namelijk en zij vindt de kleine leuker of 'als je er nu zand in had gedaan, had ik hem (!) als deurstopper kunnen gebruiken!' Zij, is mijn oudste dochter die op kamers zit. Geeft niets, ik vind haar leuk en houdt haar dus lekker zelf!  
Zo tussendoor heb ik steeds wat gedaan. Verder komt er niet zoveel uit mijn handen. Zoonlief is geslaagd voor zijn rijbewijs vorige week en ja, weg auto dus! Twee kinderen thuis (althans de ene alleen in het weekend) met een rijbewijs.. ;-) 
Voor een swap op swapbot en ook een beetje als 'afscheidskadootje' voor de laatste mandalales van Kim heb ik onderstaande chakra-mandala gehaakt. 
Het patroon (enigszins aangepast omdat ik het met haaknaald 3 gedaan heb) komt hier vandaan. Gelukkig was ze erg blij mee. Het was ook erg leuk om te doen, moet ik zeggen. 
Voordat zoonlief zijn rijbewijs had, ben ik weer eens naar de Kringloper geweest. Dat was al weer een tijd geleden en eigenlijk had ik mezelf voorgenomen geen 'rommel' meer te kopen, maar.. kijk eens wat een schat ik daar vond.. alles in één zak voor slechts € 5,95!  
De 'paddestoelen' staan al op mijn kamertje, de andere zullen hun weg wel vinden.. ik ga ze niet allemaal houden, al zijn ze wel erg schattig.. 
Verder zag ik bij Elisanna een heel leuk initiatief! Zoals jullie wel weten, pin ik heel veel leuke ideetje op pinterest! Zoveel dat ik minstens een jaar bezig zou zijn om alles te maken! Elisanna heeft dus besloten iedere week één ding van haar pinterest te maken! En eigenlijk, vind ik dat wel een heel leuk idee! 
Dus vanaf volgende week, iedere week...............

pinterest-button2
met het resultaat hier op mijn blog natuurlijk!
Kleine mijmering nog.. ik schrijf niet vaak meer iets persoonlijks op mijn blog, er zijn veel bloggers tegenwoordig op facebook. Dat is heel leuk, want je kunt snel en kort reageren. Maar facebook heeft ook zijn 'tegenkanten', die ik jammer genoeg ook heb ervaren. Niet zelf, maar via anderen. Ik heb er daarom over nagedacht mee te stoppen. Maar ja, geef je dan niet die 'anderen' hun zin, denk ik dan.. door mijn blog heb ik ook mensen leren kennen en weer 'laten gaan'.. ik denk dat je in de loop van de tijd verandert, ik tenminste wel. Het meest duidelijk werd me dat tijdens de laatste mandalales. Zonder er te veel over te zeggen; er werd me iets heel erg duidelijk gemaakt, wat diepe indruk gemaakt heeft en wat me nog steeds bezig houdt, op een positieve manier! Nogmaals, dank je wel, Kim.. 
Onderstaande quote vond ik die dag en vond ik wel heel erg toepasselijk.. niet alleen voor die dag, maar eigenlijk voor altijd.. 
daaraan heb ik toegevoegd: 'and some as both' .. en ja, dan heb je er ook nog eentje waarin staat waarom sommige mensen er nog wel zijn en sommige niet.. veel van jullie zullen die ook kennen.. maar genoeg 'gemijmerd', vandaag wil ik alleen denken aan de mensen die er 'zijn'..  
liefs, Nancy

32 opmerkingen:

Janny zei

Lieve Nancy, wat een mooie blog heb je geschreven! En wat een uitdaging heb je jezelf gesteld, elke weer iets van Pinterest te maken!

Mooie quote ook, wijze vrouw ook die Kim,

fijn weekend, liefs
Janny

Wanda zei

Ik vind haar ook leuk geworden hoor.
Maar die chakra-mandala is super mooi. Wat een mooie volle, warme kleuren. Kan me wel voorstellen dat ze daar blij mij is.
Leuke punnikklosjes :0)
Ik ben benieuwd naar je pincreaties!
Enne.. zoonlief gefeliciteerd met zijn rijbewijs! Super dat hij in een keer geslaagd is.

Anoeska zei

Wow! Elke week een pin-creatie... Ik doe het je niet na hoor. En je chakra-haak-mandala is geweldig! Mooi cadeau!

Carolien zei

Wat is je haakwerk mooi! Prachtige kleuren. En wat een fijne kringloopvondst, dat zou ik ook niet kunnen laten liggen. In onze 2 kringlopen kan ik nooit iets leuks vinden op handwerkgebied, verder eigenlijk ook niks. En ik zie zoveel leuke vondsten langskomen op blogs.
Ik ga ook proberen om vaker iets van mijn pins te maken, maar of het elke week lukt?
Fijn weekend!

Anne-Marie zei

Wat een mooie tekst Nancy, en zeker waar.
Fijn weekend! Groetjes, Anne-Marie

Anoniem zei

Ik ben er! ;)
Ooh, je dochter weet er niks van, ze (!) is superleuk!!!
Je mandala is ook errug mooi geworden! En wat een leuke uitdaging, elke week iets van Pinterest, ik doe het je niet na. Zal de eerste iets zijn met punnikklosjes? Hihi... ;)

jokiedebeer zei

Wat een leuke blog vandaag, en die punnikpopjes wat een vonst........ ik zou ze allemaal gehouden hebben echt zo leuk

groetjes joke

ida zei

wat leuk de haaksels!! en wat een
leuke kringloop aanwinsten..
en...mooie mijmeringen.

groetjes Ida

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Wat een schattig tekkeltje heb je gemaakt zeg SUPER!!!!!
En je Mandala ook trouwens mooie kleurtjes.Je punnikklosjes ooooohhhhh wat zijn ze leuk goede vondst!!!
Fijn weekend groetjes Jacqueline

Cindy zei

Ik vind de teckel heel leuk, mooie kleurtjes ook!
Verder ben ik al benieuwd naar de wekelijkse creaties die we gaan zien verschijnen :)
De quote is prachtig en zoooo waar!

Margaret zei

Ik vind je teckel super leuk. Maar de mandala vind ik hartstikke mooi.

Groetjes Margaret

Angélique zei

Joehoe!!! Ik "ben" er hoor :-) Hihi.
Gefeliciteerd voor je zoon met zijn rijbewijs. Mooi gemaakt je mandala! Regenboogkleurtjes zijn altijd erg plezierig om naar te kijken!
Fijne zondag, al dan niet met iets om handen.

Angélique zei

O, en ik vind je teckel wel erg leuk!

Gerd@ zei

Ik vind je teckel heel erg schattig en goed gelukt ... pinterest ik moet me er toch maar eens in verdiepen hoor er zoveel goeie dingen over ... fijne weekend ...

Groetsssssssssss Gerd@

Denco zei

Je teckel is Superieuk geworden en je Mandela trouwens ook. Ben heel benieuwd naar je printerest creaties!! De spreuk is zo waar.... Je kringloopvondst is echt super hier helaas niet zo veel leuke freubeldingen in de kringloop, vandaag wel op een rommelmarkt geweest en twee leuke lijsten gevonden.
Fijn weekend xx Astrid

Denco zei

Je teckel is Superieuk geworden en je Mandela trouwens ook. Ben heel benieuwd naar je printerest creaties!! De spreuk is zo waar.... Je kringloopvondst is echt super hier helaas niet zo veel leuke freubeldingen in de kringloop, vandaag wel op een rommelmarkt geweest en twee leuke lijsten gevonden.
Fijn weekend xx Astrid

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Wat is je teckel leuk geworden,kan alleen niet goed inschatten hoe groot die nu is.Vind de kleurtjes super ....heel mooi.
En wat een mooie quote heb je opgeschreven echt 1 om te onthouden.

Fijn weekend nog,

lfs Ag

ps baalt lisa ook zo hier wel...

nives zei

ol is very nice

Kyroushka/Eexterhout zei

Nancy, wat een peinzend blogbericht. Ik heb geen Facebook (ook bewust niet), maar ik begrijp je wel. Je bent kwetsbaar als je mensen openbaar laat meegenieten. Maar ik durf te zeggen dat bij jou de mensen die oprecht geinteresseerd zijn en met je meeleven (en meegenieten van je creatieve talenten) ver in de meerderheid zijn!
Liefs!!

Lique zei

Wat gaaf je chakra mandala!

Gefeliciteerd voor je zoon, nu kan je je ook laten rijden ;)

De quote is mooi en waar..

Liefs van mij

Struinkunst by Lisette zei

Wat een schatje! het is absoluut een ze en ze heeft geen zand nodig hoor :) En wat een prachtige schat heb je gevonden. Liefs!

Lindevrouwsweb zei

Nance wat een mooi blogbericht heb je geschreven! Wat een schat aan punnikklosjes, misschien iets voor een give away, dan doe ik mee....
Ja mensen komen en gaan, maar blijf altijd dezelfde ik, die je bent en volg je eigen weg. Het komt en het gaat, het is wat het is en laat dat zijn, niks meer en niks minder. Je bent een leuke spontane meid!liefs Joke

Pleuntje zei

Wat een geweldige teckel. De kleuren zijn perfect en wat een mazeel dat je dochter haar niet ziet zitten, kun je haar mooi zelf neerzetten. Je vondst van de punnik klossen is geweldig, wat een geluk weer, zo ben je ook aan al je mooie knopen gekomen. Ik kijk uit naar je Pinterest -avonturen. X

Haakmuts zei

Ik vind je tekkel super leuk, dochters......ze weten er niets van....ik heb ook zo'n dochter:-)
Fijn voor je zoon dat hij zijn rijbewijs heeft gehaald, helaas voor jou dat je de auto nu regelmatig kwijt zal zijn, maar ja ieder voordeel heeft zijn nadeel (of is het nu andersom:-) Wat een mooie schat die punnik-klosjes, leuk om een verzameling te beginnen, klosjes als paddenstoeltjes, daar zijn zoveel soorten van, lijk me geweldig leuk staan een heleboel paddenstoeltjes bij elkaar.
Elke week iets te maken van je pinterest is een hele uitdaging..pff Je Mandala is geweldig en je quote heel toepasselijk en facebook??????? daar snap ik soms niets van.
Fijne week<
Liefs van Claire vanaf een zonnige (mag in de krant) camping in Ommen.

Unknown zei

Ik vind de teckel super gaaf.
Helemaal mijn kleurtjes.
Wat een vondst al die punnik klosjes.
Super gaaf.
En Pintrest verslavend he.

Groetjes Brigitte

lien zei

Wat een mooie quote Nancy en oh zo waar! Sommige mensen komen in ons leven en zorgen voor teleurstelling, maar tegelijk leer je daar dan weer van.
Ik ben erg benieuwd wat je gaat maken via Pinterest! Leuk om dat hier te kunnen volgen. Je punnikklosjes zijn leuk en je teckelmeisje vind ik helemaal geweldig :-)
Fijne avond nog! Liefs Carolien

Meetje Lief! zei

Hoi Nacy,

Wat is je tekkel mooi geworden zeg!! En wat een schat inderdaad die punnik klosjes! Ik zou ze inderdaad ook hebben meegenomen het zijn echt leuke klosjes. Ook ik ben erg benieuwd naar de Pinterest en zal je zeker volgen :-) Liefs marcella

Betsy zei

lieve Nancy,
Allereerst bedankt voor deze mooie blog! Het is helemaal waar wat je schrijft. Ik heb bewust geen facebook en schrijf ook niet veel over mijn privé. Toch heb ik heel leuke contacten doordat ik blog!
Ik vind je teckel helemaal geweldig!
Mooi ook, zo'n gehaakte mandala. Ik heb daar wel wat mee...
Ja en die mooie punnikklosjes: prachtig! Ik dacht dat ik er al heel wat had (3!) maar dit slaat alles. De paddenstoeltjes passen ook prima in je kamer. Veel plezier ermee.

Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken via Pinterest. Leuke uitdaging :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Vrolijke Vlaggetjes zei

Wat een ware uitspraak en een positieve manier om tegen bepaalde situaties aan te kijken. Mooi. Ik ga hem onthouden.
Geweldig die punnikdingen! Daar is iemand heel hard aan het sparen geweest :-)
En dan nog je mandala: hij is echt prachtig geworden.

Kimminita zei

De trotse eigenaar van de chakra mandala hier :D SUPER bedankt! Niet alleen voor de mandala maar ook dat je je belofte hebt waargemaakt; je masker tijdens de mandalalessen thuis laten en volledig jezelf zijn. En zie wat voor moois dat iedere maand weer bracht, echte verbinding met de anderen. Ik ben trots dat ik je les mocht geven en kijk nu al uit naar je inbreng volgend seizoen schat!

crazyhaberdasher zei

Hi Nancy!
I am in Australia, and I have just found your blog. I collect punnik klosjes, (knitting spools, knitting nancies, french knitters, dolly bobbins ....... too many names to list). But I have a blog about my collection, would love you to take a look ... http://spoolknitter.blogspot.com ...
cheers, Maz in Oz
(Also Flickr Spool Knitter and
Yahoo Spoolknitter Group)

crazyhaberdasher zei

Hello again Nancy!
It was great to see you at my blog, I left a comment there for you too.
Have a good day! ... cheers, Maz in Oz